Meldpunten discriminatie

In onze stad is er geen plaats voor discriminatie

Wie slachtoffer of getuige is van discriminatie kan dit melden.

Unia

Wij werken hiervoor samen met Unia, een onafhankelijke openbare instelling die discriminatie bestrijdt en gelijke kansen bevordert. De medewerkers van Unia informeren je over je rechten. Ze luisteren en registreren je verhaal en zoeken, indien jij dit wenst, samen naar een oplossing.

Werd je gediscrimineerd? Dan meld je dit best via het online meldingsformulier of via het gratis nummer 0800 12 800. Zo word je het snelst geholpen.

Lees hier hoe Unia meldingen behandelt.

Regionale aanpak

Sinds 2020 heeft Unia een vernieuwde regionale aanpak met 5 contactpunten in Vlaanderen. Lokale beleidsmakers en partners uit het middenveld krijgen via deze regionale contactpunten toegang tot alle diensten die Unia aanbiedt vanuit de hoofdzetel in Brussel. De regionale contactpunten werken samen met verschillende Vlaamse steden en gemeenten. Zo vangt Unia makkelijker signalen op en wordt er sneller ingespeeld op plaatselijke situaties. Omgekeerd vertalen de regionale contactpunten grotere thema’s of campagnes naar de stad of regio.

Wil ook jouw organisatie graag samenwerken met Unia rond gelijke kansen en de strijd tegen discriminatie? Of heb je nog een andere vraag? Contacteer het regionaal contactpunt van Oost-Vlaanderen.

Wil je persoonlijk langskomen voor een melding van discriminatie? Dan kan je op afspraak ook in het regionaal contactpunt van Oost-Vlaanderen terecht. Indien nodig gebruiken we een gesprekslokaal in een stad dicht bij jou in de buurt. Daarmee garandeert Unia je een vlottere toegang tot onze diensten, waar je ook woont.

Je kan een persoonlijke afspraak maken met een medewerker door contact op te nemen via ons online meldingsformulier of via het gratis nummer 0800 12 800. Zo wordt je het snelst geholpen.

Unia regio Oost-Vlaanderen

Urbis gebouw

Woodrow Wilsonplein 5, 9000 Gent 

OostVlaanderen@unia.be

0800 12 800   

Klachtenprocedure stad

Het stadsbestuur wil samen met zijn inwoners klachten grondig aanpakken om zo de dienstverlening te optimaliseren.

Het bestuur en de ambtenaren streven nu al naar een goede dienstverlening, klantvriendelijkheid, een vlotte afhandeling van aanvragen en dossiers, ... Toch is het mogelijk dat je hierover niet tevreden bent en een klacht wil uiten. Daarom heeft de stad een procedure ontwikkeld om je klacht vlot te behandelen!

Ook meldingen en klachten van discriminatie over een door de lokale overheid al dan niet verrichte handeling of prestatie kunnen via deze weg worden ingediend.


Opmerkingen over de website

Heb je opmerkingen over onze website? Laat het ons weten.

Contact

  • Team welzijn

    Sociaal Huis Ninove

    Burchtstraat 46
    9400 Ninove

    Openingsuren

    • Vandaag open van 08:30 tot 12:00 (na afspraak), van 14:00 tot 16:00 (na afspraak)
    • Morgen open van 08:30 tot 12:00 (na afspraak), van 16:00 tot 19:45 (na afspraak)
    Alle informatie